måndag 25 juni 2012

Lokasprettur

Nu är det bara två dagar kvar med undervisning, sedan är det slutprov och avslutning. Det har varit en intensiv kort-månad. Just nu har jag en kortare essä att skriva. Jag har valt att skriva om min erfarenhet av att lära mig det isländska språket. Det var en av fyra ämnen att välja bland. I morgon får vi besök av en isländsk skald, Sigurbjörg Þrastardóttir. Hon ska hålla en mindre föreläsning innan hon besöker oss i vidarekomnagruppen och får stå till svars för sina underliga dikter :-P

Annars har vädret varit i stort sett fint under hela juni. Ändå har jag varit sjuk och småkrasslig under nästan hela vistelsen. Vi har väl smittat varandra i gruppen, och alla utflykter har väl gjort sitt också. En hosta har satt sig sedan senaste utflykt. Det är vanskligt att klä sig. Det kan bli varmt så att man måste ta av sig, men så kan det blåsa så att man blir sjuk.

Jag har inte förätit mig på skyr än, men kanske på god väg. Hemma är den så dyr så man må passa på här där den är odyr. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar